Kingsday, Santa Monica pier (zondag 26 april) - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Kingsday, Santa Monica pier (zondag 26 april) - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Kingsday, Santa Monica pier (zondag 26 april)

Blijf op de hoogte en volg Peggy

29 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Monica

Ik was al eerste wakker, misschien wel omdat ik er zoveel zin in had. De kids gaan ook mee, en Blake heeft daar met zijn neef, vrouw en dochtertje afgesproken. De mannen (Blake en Saul) verraste mij, Saul in een blauw Amsterdams Ajax shirt en Blake in een Orange shirt. Ikzelf had bij target (soort makro) een strohoedje gescoord, met de Nederlandse vlag. Dus totally ready!

Eenmaal op de pier aangekomen, was er een gedeelte afgezet met dranghekken, om het terrein af te bakenen, zodat je hier alleen met je gekochte ticket naar binnen mocht. Het zag er uit als een soort braderie, wat kraampjes met Nederlandse lekkernijen, een band, spelletjes voor de kinderen en een alcohol gedeelte. Deze drinkgelegenheid mocht je alleen betreden dmv je legitimatie en kon dan een heerlijke echte Heineken bestellen. Ik heb er over de gehele middag wel twee hele kunnen drinken, shit zeg. Dit omdat de kinderen mee waren, en zij niet in deze ruimte mochten komen. Ach jammer, maar daarentegen me nog nooit zo fris en fruitig gevoelt de volgende dag hihi.

Ik heb zowel Blake als de kinderen, stroopwafels, kroketten en frikandellen laten proeven, warempel ze vonden het nog lekker ook. De haring is er niet meer van gekomen, aangezien de rij hiervoor minimaal een half uur duurde. We hebben een note achter kunnen laten voor onze koning, nog even wat Fransie Bouwer mee kunnen lallen en alweer tijd om te gaan helaas. De kids vonden het leuk voor een uurtje of twee en toen wilden ze liever gaan.

Ik heb helaas niet me de echte Nederlanders kunnen socialisen, wat ik stiekem wel had gehoopt! Aangezien deze natuurlijk allemaal als echte Hollanders in het drinkgedeelte te vinden waren. Er waren over het algemeen vele oudjes aanwezig, en toch was de sfeer wel heel gezellig. Maar ik denk dat je hiervoor toch echt de gekke Nederlander moet zijn, om dit te kunnen proeven, ookal deed Blake zijn best hihi. Mams had hier zeker weten uit haar dakkie gegaan.

Er was één kraampje met Nederlandse boeken, toen ik vroeg wat ze kosten, zij de vrouw neem ze alsjeblieft mee. Gratis dus, heerlijk ik was al door me Nederlandse boeken heen en heb er nu weer twee nieuwe bij. Ik heb geprobeerd Engelse boeken van Blake of Renee te lezen, maar heb hier toch nog wat wat moeite mee. Dus me now happy!

Nog even wat gegeten in het winkelcentrum met de kids, Blake zijn neef en vrouw, wat straatartiesten bekeken en lekker terug naar huis. Het was leuk, het gebaar was lief, maar absoluut niet te vergelijken met Nederland (voor feesten en partijen, zeg ik nu dan toch,lekker in Nederland houden, hihi)

• 29 April 2015 - 09:22

Mar.:

In ieder geval heb je iets kunnen proeven van de koningsdag. Wij zijn ook begonnen met proeven maar dan van de ......................tompoezen. Je weet de traditie die we van oma hebben meegekregen.
    Later nog met een aantal vrienden naar de stad gegaan waar het een groot oranje feest was.

Op zich niet verkeerd dat de jeugd wordt weggehouden van de drank en nu nog de hamburgers, de halve liters cola en al het andere junkfood.
    Nou meid geniet er van, ik geniet in ieder geval van jou verhalen.

XXX Mar.