Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Cairns!

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Peggy

10 April 2010 | Australië, Cairns

Ons laaste rit in de Greyhound, gelukkig wat een eikel van een bus-chauffeur.
We kregen aangewezen plekken in de bus, wij allen in het voorste gedeelte en het achterste gedeelte helemaal leeg?
Zodra de bus ging rijden, verplaatste een passagier naar achter om wat te kunnen slapen op 2 stoelen, er was immers plek zat!
De bus-chauffeur schoot helemaal uit zijn slof, waar de passagier het lef vandaan haalde om op te staan en ook nog eens naar achter te verplaatsten.
We moesten er allemaal om lachen, maakten grapjes dat hij waarschijnlijk geen goede nacht met zijn vrouw had gehad en dat soort dingen.
We wilden graag een film kijken in de bus, dus ik met mijn karakter was degene die een poging zal wagen?
Ik stak netjes mijn vinger op (als een klein schoolkind) bang omdat ik niet mocht opstaan in de bus en de bus-chauffeur begon het 1 en ander te zeggen in zijn Australische accent.
Ik dacht dat hij weer boos werd op de passagier die achterin had gezeten, maar iedereen keek opeens mij aan????
Ik moest voor bij de bus-chauffeur komen en hij vroeg geirriteerd of ik het soms een grapje vond allemaal, en waarom ik zo kinderachtig mijn vinger op stak.
De hele bus kon mee genieten en lachte zich naturlijk kapot, ik helemaal niet, was vuurrood en begreep er geen bal van?
Ik legde de chauffeur netjes uit dat ik mjn vinger op stak om te vragen of er een film op mocht, maar ik bang was om op te staan omdat hij dat zojuist had verboden.
De film mocht uit eindelijk op, ik ging weer netjes als een klein schoolkind naar mijn plaats, hopende dat mijn gezicht ook niet meer zo rood zal zijn en met het vriendelijke verzoek van de chauffeur in het gevolg gewoon te luisteren en vooral MIJN GORDEL om wilde doen tijdens de rit.

Greyhound, heeft me van Sydney naar Cairns gebracht, maar ben blij dat ik snel zelf auto zou rijden als Marijke er is.

Eenmaal aangekomen in Cairns.
Ik had gedacht dat Cairns een mega stad zal zijn, maar verre van dat!
Het is gezellig, paar leuke winkel straten en verder klein, maar alles wat we nodig hebben.

Ik slaap samen met Vicky en Natalie in hostel Castaways, het is net een motel, leuke veranda's, grote keuken, we delen een 3 persoons kamer, met eigen koelkast en kleding kast.
Ik heb voor het eerst al mijn spulletje uitgestald, ik blijf hier namelijk een week, en wilde voor heel even voelen hoe het was om een tijdelijk eigen stekkie te hebben, heerlijk zeg!

We zijn met zijn drietjes naar de avondmarkt gegaan, lekker kijken kijken en vooral niets kopen, hi hi hi hi, een terrasje gepakt bij een Irisch Pub, tja daar hoorde natuurlijk een biertje bij en onze beentjes even laten rusten, van het Window shoppen (toch heeft het zijn charmes een arme backpacker te zijn hi hi).

Daarna op naar Woolshed,hier krijgen wij namelijk onze gratis meal vanuit ons hostel.
Ik had de Indian madras curry lekker hoor, wat gekletst met een lesbisch koppel uit de States en Oz,altjd leuk om te horen hoe ze elkaar hebben gevonden,en optijd weer naar ons hostel terug, we zitten 10 minuten van het centrum vandaan, lekker rustig en toch vlakbij, een prima plek voor Marijke!

Gedoucht, dit was de 2e keer vandaag, het is hier namelijk bloedheet in Cairns, boekje gelezen met Lathee en een chocokoekje op onze veranda en rond 23.30 uur, oogjes dicht en snaveltjes toe!

  • 11 April 2010 - 13:36

    Erwin En Diny:

    Hey Nicht,
    Leuk om al je verhalen te lezen, krijgen hier wel weer zin om op vakantie te gaan hoewel we net terug zijn. Zo te zien goed naar je zin. Heb moeders gisteren op het vliegtuig gezet richting KL, vandaar naar Sydney. Zal er snle zijn inmiddels. Maak er wat leuks van met ma erbij.

    Grtjes
    Erwin en Diny

  • 11 April 2010 - 14:58

    Lique:

    hai mop
    werelds al die verhalen,echt super leuk.
    fijn dat onze tante marijkieer bijna is.
    geniet ervan samen he.
    dikke kus van ons

  • 11 April 2010 - 19:49

    Bonny :

    Hoi meisje,leuk bijna tante Marijke op de koffie!! Wat zal ze ook genieten zeg. En ja ik zie het er zitten wat kiloos aan. (misschien iets teveel pintjes) hihi. Nou het staat je goed hoor!! Een beetje houvast!! Misschien toch bruidsmeisjes jurk iets innemen?? Nou ja zien we wel als je terug komt. Ilove you ik ga lekker slapen. xxx je zus

  • 11 April 2010 - 19:57

    Selina:

    Het meis

    Echt top je verhalen weer, het lijkt wel een film
    Dit vergeet je gewoon nooit meer, wat super om allemaal mee te maken lijkt me
    En nu bijna onze tante Marijke er bij
    Super gezellig
    Geniet ze!!
    En je ziet er goed uit, die kilootjes er bij kan je echt wel hebben!!

    Liefs xx

  • 12 April 2010 - 02:23

    Papa:

    vraag aan mar of ze stiekem gerookt heeft in het vliegtuig veel plezier daar samen love you

  • 12 April 2010 - 08:14

    Mar:

    zit in woodduck in hahaha. ben al naar de botanische tuin geweest en de harbour. Kan je niet bellen heb het wel geprobeerd. ANDers bel mij ff. Heb een vlucht woensdag en kom om 22.30 aan. LIg met 4 meiden op de kamer en ja hoor ik heb het bovenste bed.
    HE lieffie ga vanavond lekker op het balkon zitten met de jeugd. XXX
    mar

  • 12 April 2010 - 08:53

    Sjanneke:

    joh je weegt gelukkig toch geen fuck... mag wel wat bij ;)... je ziet er goed uit peg... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Peggy Goes Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2010

Home Sweet Home!

15 Mei 2010

Dag 29: Afscheid Chubby!

14 Mei 2010

Dag 28: Sydney

13 Mei 2010

Dag 27: Sydney

12 Mei 2010

Dag 26: Sydney
Peggy

One life,live it!

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 77320

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 27 Mei 2015

Los Angeles, Californië

27 Februari 2010 - 25 Mei 2010

Peggy Goes Down Under!

Landen bezocht: