Woensdag (23 April) Wist je dat-jes in LA! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Woensdag (23 April) Wist je dat-jes in LA! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Woensdag (23 April) Wist je dat-jes in LA!

Blijf op de hoogte en volg Peggy

24 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

LA Wist je dat-jes:

– …je gratis refills van je drank krijgt in fastfoodketens, maar toch vragen de Amerikanen de grootste beker die er is (snap jij het?)

– …ze flitspalen hier zo goed als niet kennen, al zal ik hier denk ik nooit zo hard durven rijden!

- ... er zo veel homeless people zijn, hun winkelkarretje hun hele hebben en houden duwt en de bushokjes als slaapplaats dienen! Not really the American dream?!

– …de politie in de auto een snelheidsmeter heeft die automatisch werkt. Geeft deze aan dat je te snel rijdt, dan gaat de sirene automatisch af en staat je auto meteen in het systeem van de politie.

- ... de mannen tijdens mijn yogaklas leniger zijn als ik?!

– …mensen hier gewoon op de highway fietsen, als ze al fietsen, want fietspaden zijn hier niet, uitgezonderd de nationale parken. Ik gebruik daarom maar stiekem de stoep.

– …ze hier op reis gaan met hun pick-up die een caravan trekt, met daarachter hun jeep met daarachter hun boot en soms nog fietsen aan de caravan vast ook. Als het maar groot is toch?!

– …de vlag van Amerika heilig is. Deze stelen of beschadigen is een superovertreding en kan je zelfs de cel betekenen, misschien moeten wij dat ook maar eens gaat inlassen.

– …de controle op de luchthaven èèn van de beste ter wereld is die zelfs kan checken welke stoffen er op je lichaam hangen, zoals crèmes, parfums etc. Ben ik ff blij dat ik allergisch ben voor parfum.

– …je overal waar je komt je je ID moet tonen tot je 30 jaar bent, ik op mijn 34ste btw nog steeds, hmmm see that as a compliment!

– …er hier meer verkeersborden over eten langs de weg staan dan over de woonplaatsen zelf.

– …alle auto’s rode ipv oranje knipperlichten hebben, erg verwarrend je ziet het dan ook bijna niet.

– …verkeerslichten aan kabels boven de wegen hangen. Freaky toch?!

– …je hier een stukje highway kan adopteren om het schoon te houden? Uhm wie wilt dat nou, betaal je toch wegenbelasting voor?

– …de serveerster leven van de fooi: 15% van je bedrag is een normale fooi,LA zelfs 20%.

– …zolang je met de flow meerijdt op de highway je geen boete kan krijgen. Het is de eerste van de rij die te snel rijdt, die de boete krijgt. Vandaar dat ik het soms eng vind naast Blake hihi

– …je mag rijden vanaf je 16e, koffie drinken als kind geen problem is, maar pas mag drinken vanaf je 21e? Snap jij het?

- ... er vele pharmacy wietwinkels zijn,maar alleen op recept van je arts,aha sure.

– …het bier hier lang zo slecht niet is, mis alleen een beetje meer schuim.

– …je altijd rechts mag afslaan als het rood is voor jou aan het kruispunt met verkeerslichten.

- ... er op elke hoek van de straat een walhalla is aan tweedehands vintage stores.

– …er aan een kruispunt zonder verkeerslichten de regel geldt van: first come, first serve.

– …europese automerken moeilijk te spotten zijn, in tegenstelling tot Aziatische.

- ... mijn naam hier alleen wordt gebruik van voor de oorlog, zoals Betty, Joke en Riet. Thanks mom and dad!

- ... je kwartjes moet hebben voor de was in de wasserette,deze niemand ooit heeft,dus ga je hiervoor wisselen bij de bank.

- ... wanneer je koffie koopt (dagelijkse routine voor Amerikanen) je niet ff lekker gaat zitten, née dit is altijd to go!

- ... je niet anders ziet als mensen achter hun laptopjes met één koffietje, die vervolgens de hele dag het tafeltje bezet houden die tevens dient voor meerdere personen. Het helaas ook niet gebruikelijk is om er aan te schuiven,ggrrrrrrr.

- ... ik mijn eerste celebrity heb gezien, jaja daar komt ie....die kleine lilliputter uit jackass, Wee Man. Dacht vraag maar geen handtekening, hihi.

- ... er op dit moment weinig regen valt,en dus met borden langs de snelwegen word gevraagd hier rekening mee te houden.

- ... het online bestellen van eten in vergelijking met gewoon boodschappen doen bijna net zo duur is. Ontbijt, lunch,diner alles kan!

- ... de gemiddelde boodschappen voor een gezin hier minimaal 200 dollar kosten, je zal maar een gezin met 6 koters hebben?!

- ... Nederland maar liefst 250 keer past in de Verenigde Staten.

- ... ze hier zowel: strand, zee, bergen en zelfs skioorden bieden, nooit meer naar huis!!!

• 24 April 2015 - 07:35

Mimi:

Leuk joh die weeeetjes. Wat een raar land
    eigenlijk he. Is het hier toch iets simpeler
    met al onze regels enz!!
    Xmi

• 24 April 2015 - 19:06

Peggy Nap:

Ja Mimi, en toch zeggen ze juist hier dat het,het land van de vrijheid is.
    Ergens klopt dat ook wel,je kan hier echt zijn die je wilt zijn,niets is raar alles kan en mag,zolang je maar de regels volgt. Eigenlijk niets mis mee dus...

• 26 April 2015 - 17:43

Mr. Wilson:

Hoi, scheet. weer een boel bij geleerd. xxx !!!