Zaterdag (18 April) Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Zaterdag (18 April) Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Zaterdag (18 April) Santa Barbara

Blijf op de hoogte en volg Peggy

21 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag maken we ons klaar om met het gezin naar Santa Barabara te vertrekken. Het is de bedoeling dat we 10.00 uur vertrekken, uiteindelijk wordt dit 11.00 uur, kids komen wat moeilijk uit bed en Blake moet nog even wat dingen voor zijn werk afmaken.

Er is geen tijd meer om thuis te ontbijten, dus besluiten we halverwege langs de Mac te rijden. Het is druk op de weg, wat een rit van 1.5 tot 2 uur hadl moeten zijn, duurt nu bijna 3 uur. Ik vind het niet erg, geniet van de dingen onderweg en eindelijk begint Renee een beetje losser te komen. We praten over muziek, haar school, vriendinnen en laten omstebeurt liedjes horen die wij leuk vinden. Een goed begin van de dag al zeg ik het zelf!

Eenmaal in Santa Barbara aangekomen, staat er een mooi vrijstaand huis met een tuin, vele dieren een vader en moeder met 3 kids. Dit is de laatste man, David is zijn naam die ik ontmoet van Blake zijn vroegere band. Hij is getrouwd met Liliana, zij zijn elkaars jeugdliefde en beiden Mexiaans. We beginnen met een drankje in de mooie tuin, mannen en kids spelen basketbal, meiden op hun kamer en ik praat wat met Liliana, over werk, zwemles, school, deze zijn namelijk niet te vergeljken met Nederland. Hier heeft bijvoorbeeld bijna niemand zijn zwemdiploma, volwassenen en kids niet. Moeders werken vaak 5 dagen, ondanks dat de man fulltime werkt. Geen wonder dat zij een vrijstaand huis kunnen betalen, dit moet wel aangevuld worden met twee inkomens. Toch is dit mooie huis maar iets duurder als het appartement van Blake, het is dus echt de omgeving waar je bij Blake voor betaald. Blake wil ooit (volgens hem binnen 2 en 5 jaar) terug naar Santa Barbara verhuizen, hij heeft hier vroeger een maand of 6 gewoond. Het plan is om dan samen met David een eigen bedrijfje op te starten, Santa Barbara staat hier om bekend, een plaats voor velel ondernemers. Ik vind het een fijne omgving, super schoon, gemoedelijk, iets meer ons kent ons, en de huizen zijn zoals wij ze op tv zien, vrijstaand, met het ge-eikte houten hekje, prachtig.

We gaan met de volwassensen een nieuwe bbq kopen bij een soort van Gamma, en daarna de bijbehorende boodschappen. Wat mij opvalt is dat deze dingen gewoon nog gehaald moeten worden, ookal weten zij dat er visite komt, de bon word netjes in de supermarkt verdeeld over de 2 koppels. Best handig toch?! De terug weg vroeg ik hier nog om, Blake vertelde dat je dat alleen doet wanneer het close vrienden of familie is. Een beetje hetzelde als wij met de nichtjes onderling!

Eenmaal in het huis aangekomen, de mannen de bbq in elkaar zetten en wij de hapjes vast klaarmaken. Het is inmiddels donker en zitten al behoorlijk vol voor we echt gaan bbqen, maar goed dat is meestal het geval, de kids gaan uiteindenlijk naar binnen en wij bijven over met Renee en het echtpaar. Kampvuur gaat aan, gitaar word gepakt (David was de gitarist uit de band) en Blake zingt de liedjes mee, soms zingt zelfs Renee een leidje mee met haar vader. Ik geniet hier echt van, eindelijk een beetje aanspraak tussen hun en zelfs met mij. Het is 02.00 uur ben kapot, wij slapen op een bank in de huiskamer die je tot bedbank maakt. Wat een shitbed,en een shitnacht, er ligt zo'n diepe gleuf tussen de 2 kussens dat we continue met onze ruggen er doorheen zakken, is het Blake niet die telkens geiriteerd wakker schut, dan is het de papegaai, de hond of de nieuwe kuikentjes die binnen staan wel. We waren in ieder geval wel als eerste wakker haha. Ik ga meteen weer de mooie tuin in, iedereen slaapt nog en ga even wat lezen onder de zonsopgang, heerlijk. Liliana en de rest ontwaken ongeveer 2 uur later en er word een mexicaans ontbijtje gemaakt. Casadias, eieren met braadworst, ik houd het bij een yoghurtje met cruesli hihi.

Aangezien we niet zo goed hadden geslapen, besluiten we na het ontbijt te gaan rijden, ipv rondje Santa Barbara. Blake moet nog een stukje achter het stuur, dus prima zo. Wel de toeristische route genomen, langs het mooie strand, prachtige groene bergen, luxe terrasjes en mooie winkelstraten, het is hier echt prachtig.

Eenmaal thuis aangekomen, ligt Blake voor dood op de bank, en jaja nu komt het Renee vraagt uitzichzelf of ik nog even mee ga naar de dollar uitverkoop. Hier word iedere zondag van 9 tot 5 alle vintage kleding verkocht op een kleed naast de vintage winkel buiten. Leuk, ik ga hier volgende keer zeker weer heen, hoe vroeger hoe beter natuurlijk. Ik kocht een blousje en een yogalegging, samen 2 dollar, heerlijk! Het was een heerlijk weekend,met lieve mensen schatten van kinderen en heb genoten hoe heerlijk Blake zich voelde met zijn zingen,de gitaar en zijn oude vriend, top weekend!

• 21 April 2015 - 08:05

Mimi:

In 1 woord: amazing!!

• 23 April 2015 - 13:59

Bonny:

Wauw wal leuk zeg.... Hier alles zijn (burgelijke) gangetje. Maar tuin wordt erg mooi en ik geniet van papa in ons huis. Zal het leuk vinden je weer te zien maar begrijp ook dat je je hart moet volgen en gelukkig bent. Ben benieuwd wat de toekomst brengt.

Love you