Vrijdag 3 april - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 april - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 april

Blijf op de hoogte en volg Peggy

04 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Monica

Vandaag hebben we afgesproken met Erika, de beste vriendin van Blake, om te gaan mountainbiken over de boulevard van Santa Monica pier en venice beach.

Mountainbikes van thuis mee, Blake zijn eigen en ik die van Saul. Achterop de auto bevestigen en rijden naar de pier. Althans dit was de bedoeling, eenmaal de mountainbike van Blake gepakt had deze een lekke band, in the heat of the moment nog even snel de band verwisseld, onder een hoop Spaans gevloek met deze hitte, door Blake ( maar goed dat ik niet alles verstond).

Uiteindelijk gelukt and All set, het was erg druk op de weg, aangezien het Pasen is zijn de meeste Amerikanen de vrijdag middag vrij. Na ongeveer een half uurtje waren we er, blakes band was weer wat zacht, dus maar even langs de fietsverhuur om wat lucht toe te voegen. Terwijl we er naar aant kijken waren PANG complete band kapot, ik zag het gebeuren maar dacht nou dat zal wel horen, stiekem moest ik lachen natuurlijk, blake daarentegen vond het wat minder, bleek een speciale mountainbike band te zijn, voor zijn trip door de bergen over 2 weken. Gelukkig hadden zij nog zo'n band liggen, werd gratis verwisseld, so problem solved.

Erika fietsten we tegemoet, zij heeft een puppy die niet de hele tijd in het mandje wilde blijven, dus zij heeft veel gewandeld met de hond. Wij bleven fietsen van Santa Monica tot venice beach en dit een aantal keer. Totaal een afstand van 12 Miles afgelegd (dit is 19 km). Ik heb me ogen uitgekeken;
Chinezen van 40 op een skateboard
Vrouwen van 50+ in bikini fietsend
Straatartiesten
Daklozen
Elektrische skateboards, voor jong en oud

Ik ga hier zeker nog een keertje alleen naar terug om op een kleedje alleen maar mensen te observeren, alles kan, alles mag! Tis net een hippie plek, love it!

Heerlijk terrasje gepakt, Erika weer aangesloten, leuk met haar gesproken, zij is een Mexicaanse designer woont samen met haar joodse vriendin in LA. Haar vriendin ontmoet ik volgende week. Zij zijn beide fanatieke yoga sporters, dus ga van de week een proeflesje mee doen, zin in!!!

Eenmaal thuis nog even de hardloopschoenen aangetrokken en 3,5 Miles (5 km) door de mooie wijken van Beverly gelopen. Omdat het hier een joodse buurt is, ben ik gister alleen maar joodse mensen op straat tegen gekomen ivm pasen. Blijkbaar is dit een dag dat de families bij elkaar komen, en kaarsen aansteken en samen eten etc. Ik heb stiekem onder het lopen naar binnen gegluurd in deze gigantische villa's hoe al die joden het doen, geen idee, maar wat een rijkdom. Persoonlijk vond ik mezelf meer in een aflevering van the walking dead lopen, het lijken wel zombies met ze allen op een kluitje allen in het zwart, wandelend door de wijken, no afense!

Aangezien we veel hebben gesport nu tijd voor een biertje, hier spreken we samen af met Julio, hem kende ik al vanuit Amsterdam, dit is blakes vriend vanaf hun jeugd. We hadden afgesproken in the wirsthaus, dit is een Duitse braadworst en pullen bier café, ontzettend leuk, tis net wintersport maar dan met palmbomen. Heerlijk braadworst en pretzels gegeten met een potje bier! Ontzettend fijne dag gehad, met een top afsluiter, optijd naar huis, lekker gaan slapen na een sportieve, informatieve en ontspande voldane dag! TOP.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peggy

One life,live it!

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 77344

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 27 Mei 2015

Los Angeles, Californië

27 Februari 2010 - 25 Mei 2010

Peggy Goes Down Under!

Landen bezocht: