Fraser Island (3 dagen, 2 nachten)! Dag 1: - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Fraser Island (3 dagen, 2 nachten)! Dag 1: - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Fraser Island (3 dagen, 2 nachten)! Dag 1:

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Peggy

25 Maart 2010 | Australië, Rainbow Beach



Vetrek hostel Rainbow Beach naar Fraser Island:

07.00 uur hadden we eerst een ontbijtje in ons hostel, pannekoeken en wederom een vies bakkie pleur!

07.30 uur werden we verzocht uit te checken en naar de bijeenkomst voor onze tocht naar Fraser Island te gaan!
Er word ontzettend veel informatie gegeven over wat wel en wat je vooral niet MOET doen, tijdens deze dagen in je 4x4 Jeep!

Naar 2.5 uur naar onze Ozzie Ranger te hebben geluisterd (genaamd Murph), mochten we dan eindelijk vertrekken.
Ik had besloten de groep maar een beetje te volgen want Murph praat met een behoorlijk Bloody excent!

Onze Jeep had 8 personen, waarvan 5 vrienden uit Wales, Grace, Stefan (een nederlandse jongen die zij al eerder in Sydney had ontmoet) en ik.
Er zijn er 6 van onze groep die de Bloody Jeep mochten besturen volgens Murph, waaronder ikke, hi hi hi!

Na ongeveer 15 minuten door Rainbow Beach te hebben gereden, moesten we via de Ferry, naar Fraser Island!
Ik reed nog niet, aangezien ik nog nooit links heb gereden, geschakeld en zeker niet in een 4x4 Jeep!

11.00 uur kwamen we aan in Fraser Island, Fraser is een onbewoond eiland, eindeloze parelwitte stranden en alleen toegangkelijk voor 4x4 Jeeps, kampeerders en Dingo's (hier kom ik later op terug).

Allereerst hebben we het beroemde Lake Mc Kenzie bezocht, in 1 woord BEAUTIFUL!!!!!!!!!
Het water helder blauw, strandje parelwit!
Hier hebben we met zijn allen (4 andere Jeeps en onze Jeep)
gezwommen!

Na Lake MC Kenzie was het mijn buurt te rijden, door bossen, kuilen, steile paadjes, geweldig (stiekem ook wel een beetje eng hoor hi hi).
Iedereen moest wel lachen, ik had namelijk regelmatig de verkeerde versnelling, de ruiterwissers aan, aangezien deze links van je stuur zitten ipv rechts!
Ook heb ik geleerd dat als je in een 4x4 rijd en je tegelijkertijd even van je uitzicht wilt genieten, je automatich van heel dichtbij bomen kan bezichtigen.
Dus nope Peg, 2 handjes aan het stuur, en alleen maar voor je uit blijven kijken de volgende keer, hihi.

Na eindelijk te zijn bijgekomen allemaal, van mijn bijna fatale klap tegen de boom, kwamen we bij The Wreck tegen, geweldig, er werd duidelijk verzocht er een afstand van 3 meter te houden, voor eventuele verschuivingen.
Het is toch altijd wel weer leuk dat er een tourbus met chinees-jes stopt, en ze stuk voor stuk op de foto gaan, OP HET SCHIP????????

Eenmaal bij de kampen te zijn aangekomen, hebben we eerst onze 3 kleine Iglo tentjes opgezet, dit moet namelijk voor het donker.
Grace en ik hebben ons kapot gelachen, dit hadden wij namelijk nog nooit eerder gedaan.
Wat wel erg jammer was, is dat Grace en ik bloed, zweet en tranen hadden tijdens het opzetten van onze Iglo, en we uiteindelijk later op de avond naar onze Iglo liepen, de Wales meiden van onze Jeep erin lagen!
Ach ja, dan maar een andere opgezocht en ja hoor de enige die over was, was hun verotte tentje met missende onderdelen.
De volgende dag hebben we dat natuurlijk wel even anders gedaan he, gewoon iets eerder gaan slapen dan hun, hihi.

18.00 uur etenstijd, alle Jeeps inmiddels bij elkaar, 1 groot zijl neerleggen en koken maar.
Biefstuk, met aardappel salade, lekker en gezond.
Trek hadden we natuurlijk allemaal
na zo'n intensieve dag, dus al dat zand in je mond, nam je maar voor lief!

Na het eten alle troep in een krat geflikkerd en alle koelboxen met drank te voorschijn gehaald.
Gezellig heel veel mensen ontmoet, al hun verhalen gehoord, daarna zijn we met een groep op het strand gaan zitten, sterren kijken!
Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoveel, zo licht, en zulke mooie sterren gezien, het leek wel of ik een 3d bril op had, enorm!

Om 1.00 uur gingen Grace en ik naar bed, nou ja bed?
We liggen gewoon op de bodem van onze half ingezakte Iglo tentje, geen douche, geen wc, en vooral overal maar dan ook overal veel zand.

Ik heb geen oog dicht gedaan, kon niet slapen zonder matras, kussen en een snurkende Grace!

Anyway ik ben nou eenmaal aan het kamperen en daar hoort luxe nou niet echt bepaald bij, dus gewoon genieten en niet zeiken!

Dingo's:
Er werd uitgebreid door Murph verteld pas op voor Dingo's dit zijn totaal geen lieve huisdier hondjes maar wilde jagers.
En ja hoor, ons kamp werd omringd door Dingo's (achteraf hoorde we dat het paringstijd was en ze dan nog agressiever zijn, dit vertelde Murph natuurlijk na ons kamp)

Plassen, moest dan ook in groepen, en maar roepen als er net een straaltje uitkomt, GO AWAY BLOODY DINGO, en dan willen ze ook nog dat je klapt in je handen, nou ik weet niet hoor, ik ben eerst al druk om te kijken of er geen spinnen op me blote kont rondlopen, dan zijn er de Dingo's en dan moet je ook nog in je hurkhouding in je handen klappen
( het is jullie wel duidelijk dat Murph een man is he?).








  • 25 Maart 2010 - 12:10

    Mams:

    Kind kind wat een belevenissen. Ik verveel me rot hier als ik jouw
    side lees. Ik pas me wel weer aan. Verschil moet er zijn. hihi
    Het is hier wel schitterend weer! Je houd ons perfect op de hoogte, we missen niets op deze manier?? Geniet, geniet, geniet. dikke xxx

  • 25 Maart 2010 - 12:17

    Sjanneke:

    toppie!!!

  • 25 Maart 2010 - 12:32

    Bonny:

    Hoi zus, hihi ik kom niet meer bij. ik zie je in gedachten al hurkend in je handen klappen. Leuk man en wat een mooi strand zeg. Enne Die jongen met rode zwembroek naast je is dat een lekkertje of niet???? Nou ja mischien dat de foto anders is dan de wekelijkheid. Maar wat let je. wat is er nu romantischer dan met een lekkere hunk in een tentje te liggen ipv je koreaanse kroepoekje. hihi. Mis je xxxxxxx

  • 25 Maart 2010 - 12:37

    Jes:

    Oohhh Peg... kan je je mijn Dingo verhaal nog herinneren? Heerlijk om dit allemaal te lezen. Ik krijg er weer helemaal de kriebels van. Het is zo'n groot avontuur. En wat is het toch een mooi land. Ziet er gezellig uit met al die backpackers. Jammer dat jullie elkaar straks weer uit moeten zwaaien. Maar let maar op morgen ontmoet je weer een ander leuk persoon. Have fun enne stuur me maar eens een prive mail want ik wil natuurlijk wel op de hoogte worden gehouden over the dudes ;-) Kus Jes

    Sanja gefeliciteerd met je 1e reactie ;-) eindelijk gelukt hihi..

  • 25 Maart 2010 - 12:39

    Jes:

    Idd Bonny wat een lekkere dude daar naast Peg. Daar willen we meer over horen ;-)koreaanse kroepoekje hihihihi

  • 25 Maart 2010 - 12:44

    Puck :

    Hoi Peg,

    Wat een geweldige verhalen en foto's allemaal!
    Sorry dat ik nu pas reageer mara ben er zelf ook even met Jan en wat vrienden tussenuit geweest. Even lekker weekje bijtanken op Curacao en was ook goed vertoeven.

    Maar ik als reislustige krijg ook weer helemaal de kriebels als ik jouw berichten zie. Er gaat niets boven echt reizen van plek tot plek.

    Geniet ervan er nog van en zullen je volgen...

    Liefs Puck en Jan

  • 25 Maart 2010 - 12:58

    Mister Wilson:

    hoi, scheet. dit is echt gaaf. je houd je reis perfect bij, dat je daar nog tijd voor hebt. prachtige foto's. ik heb net je vader gesproken, alles oke. ik heb nu ook z'n e-mail ( sjaak53@yahoo.com ) ben razend benieuwd naar het vervolg van deze inspanning. dikke kus ook van tante riet. p.s. een lekker ding is nooit weg, toch?

  • 28 Maart 2010 - 11:46

    Lique:

    shame shame lees je berichten nu pas,maar wat geweldig wijvie allemaal.
    nice pics erg mooi daar.
    hebben gisteren bonny haar verjaardag gevierd,was wel stil zonder je hoor.
    hahahah en dat verhaal over die dingo's zeg echt lachen.
    nou je verveelt je tenminste niet daar hihi.
    dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Peggy Goes Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2010

Home Sweet Home!

15 Mei 2010

Dag 29: Afscheid Chubby!

14 Mei 2010

Dag 28: Sydney

13 Mei 2010

Dag 27: Sydney

12 Mei 2010

Dag 26: Sydney
Peggy

One life,live it!

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 77525

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 27 Mei 2015

Los Angeles, Californië

27 Februari 2010 - 25 Mei 2010

Peggy Goes Down Under!

Landen bezocht: