Emu Park - Great Keppel Island! - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Emu Park - Great Keppel Island! - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Emu Park - Great Keppel Island!

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Peggy

31 Maart 2010 | Australië, Emu Park

Een dorpje met maar liefst 80 inwoners.
Niks te doen hier, maar een prima plek om 2 nachtjes te slapen voor we weer een lange rit in de Greyhound moeten maken.
Onze accomodatie genoemd: Emu Park Beach is erg luxe, schoon en een eigen zwembad heerlijk!
Samen taco's gemaakt en optijd naar bed voor voor onze trip!

Woensdad: 08.00 uur onze wekker loopt af, snel ontbijtje klaar gemaakt, koelbox gevult met lunch, en ready to go. TO GREAT KEPPEL ISLAND!
Een half uur durende ferry bracht ons naar Bounty-eiland, Great Keppel, WAUW het brochure plaatje was beslist niet gelogen!
Eenmaal aangekomen werd ons een speciale aanbieding aangeboden voor THE GREAT DAY OUT:
Voor 30 dollar waren de volgende faciliteiten inbegrepen:

- Snorkelen
- The Fun Tube (waterbanden)
- Kayakken
- Catamaran varen
- Ennnnn gratis koffie/thee incl.
1 koekje, hi hi.

Daar hoefden we geen seconde over na te denken natuurlijk!

Kayak:
Dit is een roze 1 persoons inimini kayak, nou daar ging ik dan hoor, op de ruige zee, nog nooit gedaan.
Nou sorry dit is dan ook niets voor mij, het is zwaar en was veels te bang om, om te slaan, het wiebelde me veels te veel!
Ik heb hier dan ook geen foto's van, aangezien de organisator al meteen doorhad dat ik hier absoluut geen feeling voor had, mij duidelijk af raadde mijn camera mee te nemen, hi hi hi.
Maar goed; Eenmaal met pijn en moeite om die rots heen te kunnen komen zag ik daar eindelijk ons eindpunt, een klein stukje bounty strand!
Natuurlijk lag de volgende activiteit alweer op ons te wachten.

Snorkelen:
Inmiddels met een groepje van 5 meiden bij elkaar, heb ik weer een angst overwonnen, om te durven snorkelen in Australie!
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoofd meer boven water was dan onder,dit om alleen de koppen te tellen of we nog wel compleet waren en niet inmiddels er 1 door Jaws was opgevreten?
Tja er moet er altijd 1 zijn die de groep in de gaten houd,toch???hi hi.

Het snorkelen was er niet zo mooi, ik heb mooier gezien, het water heel troebel en geen koraal.
Wel wat mooie vissen gezien hoor, dus absoluut wel de moeite waard!

Eenmaal terug bij onze strandtent, hebben Vicky en ik een geweldige lunch in elkaar geflanst:
Sesam bolletjes, kaas, komkommer, tomaat, zout, peper en ja ja zelfs echt mayonaise, hhhhhhmmmmmmmmmmmmm!

Deze volle maag was maar goed ook, voor onze nieuwe uitdaging.

The Fun Tube:
Dit zijn opgeblazen kussens met als enige houvast wat handvaten.
Deze zijn met touwen achter een speedboot gekoppeld, en de sport is er niet af te vallen?????
De eerste 2 rondjes ging het prima, maar de speedboot bestuurder vond daar blijbaar geen reet aan, dus dacht....ik zal die meiden eens een lesje leren, PLANKGAS DAAR GINGEN WE HOOR, ZZZZOOOOOEEEFFFFFFFF!!!!!!
Dit hielden we welgeteld 2 seconden vol, de band schepte een grote golf, en BAF daar lag Vicky boven op mij in de Oceaan!
Enorm gelachen, vooral de speedboot bestuurder!
Ik kan nog niet zeggen of ik er morgen nog om kan lachen, aangezien ik al een behoorlijke bloed uitstorting begin te creeren, hi hi.

Ff een bakkie heerlijke Lathee, doet het altijd goed.
Ennnnn niet te vergeten het gratis koekje natuurlijk!
Toen ik net een hapje wilde nemen, voelde ik achter me 2 oogjes naar me staren, draai me om, is het weer zo'n enorm mooie papagaai.
Ik me koekje gedeeld, wist ik veel dat zijn hele familie mijn koekje wilde???
Ach ja, dan maar geen koekje, met chocolade, crocante buitenlaag, en schuim van binnen???
Wel mooi gezicht, ze zaten overal mijn haren, armen en schoot, echt grappig!

(Wist je trouwens dat hoe bij ons bijvoorbeeld de mussen, merels en meeuwen heel gewoon zijn, ze hier gewoon hele zwermen papagaaien in het wilt hebben vliegen zo mooi om te zien!

Catamaran:
Uhm er stond geen zuchtje wind, Vicky en ik waren eigenlijk te lui ons zeiltje op te hijsen, dus deze activiteit hebben we even geskipt!

Het was een geweldige dag, enorm gelachen, gratis blauwe plekken, Great Keppel Island, was zeker de moeite waard.

Vannacht vetrekken Vicky en ik met de Greyhound naar Airlie Beach, dus tot in Airlie!

  • 01 April 2010 - 06:36

    Mams:

    Dit was ook weer leuk om te lezen. Ik denk dat het wel goed komt allemaal incl. blauwe plekken. Soms moet je er wat voor over hebben.De foto's spreken ook wel voor zich hoor. Het is hier het weekeinde pasen de weesrverwachting is slecht dus geen paaseieren zoeken hihi. Maar evengoed blij dat het met jou goed gaat hoor. Groeten en dikke XXX.

  • 01 April 2010 - 08:04

    Carlijn:

    Peg,

    wat een zaligheid daar... top om te zien wat je allemaal uitspookt :)

    x

  • 01 April 2010 - 08:26

    Mister Wilson:

    zo, ik ben weer helemaal op de hoogte. vlgs mij, heb je je beroep mis gelopen en had je schrijfster moeten worden. schitterend zo als je ons op de hoogte houd. echt perfect.gr. ook van tante riet

  • 02 April 2010 - 08:16

    Jes:

    Wat heb jij een angst overwonnen. Nog ff en ze gaat duiken.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Emu Park

Peggy Goes Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2010

Home Sweet Home!

15 Mei 2010

Dag 29: Afscheid Chubby!

14 Mei 2010

Dag 28: Sydney

13 Mei 2010

Dag 27: Sydney

12 Mei 2010

Dag 26: Sydney
Peggy

One life,live it!

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 77528

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 27 Mei 2015

Los Angeles, Californië

27 Februari 2010 - 25 Mei 2010

Peggy Goes Down Under!

Landen bezocht: