Woensdag: Dag 5 & Donderdag: Dag 6! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Woensdag: Dag 5 & Donderdag: Dag 6! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Woensdag: Dag 5 & Donderdag: Dag 6!

Door: Peggy & Marijke

Blijf op de hoogte en volg Peggy

22 April 2010 | Australië, Sydney

Woensdag:

Van Mount Isa naar Tennant Creek, 600 km gereden.
Vandaag hebben we de langste afstand tot nog toe afgelegd.
Onderweg weinig gezien, landschap lijkt hier echt op de Steppe.
Als je een leeuw zal tegen komen, zou je niet verbaasd zijn hoor, zo droog en dor,vele bossen afgebrand.
Marijke en ik hebben spelletjes gedaan om de tijd een beetje te doden.

Eenmaal aangekomen in Tennant Creek (gelukkig nog net voor het donker), troffen we een aardige ozzie aan bij de BP.
Hij raadde ons aan, naar het hostel genaamd Tennant Creek te rijden.
Hier hebben wij voor 10,- dollar op- de parkeerplaats mogen slapen.
M.g.v. douche, toilet en de andere dingen zoals stroom voor onze broodrooster en waterkoker, jatten we er gewoon bij, hi hi hi.

Tot nog toe gaan we liever in het wild naar de w.c. voor onze Chubby, ivm de vele gore insecten, hi hi.
Ons hosteltje is best agenebbes, maar ja wat willen we voor 10,- dollar en een veilige slaapplaats.
We moeten namelijk goed op onze centjes letten, aangezien onze Chubby nu echt een Petrol-alcolist begint te worden en de prijzen richting Alice springs schrikbarend-duur worden.

Donderdag:

Van Tennant Creek naar Ti Tree 313 km gereden.
Ondaks de maar 313 km te hebben gereden hebben we er toch +_ 5 uur over gedaan, we rijden nu namelijk nog maar 90 km per uur, omdat Chubby anders echt teveel zuipt.

Onderweg hebben we de Devil's Marbles bewonderd, dit zijn gestapelde,ronde, roodachtige rotsen.
Helaas konden we er niet achter komen hoe deze rotsen hier terecht zijn gekomen?
We hebben hier ook gelijk maar een broodje gemaakt het is hier namelijk zo fascinerend en mooi!

Eenmaal op onze nieuwe camping te zijn aangekomen, zijn we 2 mannelijke Ozzie's tegen gekomen.
Lekker drankie erbij, gezellig gekletst en leerzame gesprekken gehad over hun en aberigionals cultuur.
Nu begrijpen Marijke en ik ook waarom Abo's ons geen gehoor geven wanneer wij hun wat willen vragen, omdat wij blank zijn(hi hi, wie worden er hier nou gediscrimineerd??)

p.s. Kiko, Wil, Erwin, Diny, collega's, familie en vrienden, weer bedankt voor jullie berichtjes.

• 26 April 2010 - 06:08

Billy:

Het is echt heel leuk en raar om te lezen waar je nu bent, ik heb precies te zelfde route gedaan als jullie. Die devils marbles kwam door de ijstijd en vulkanen, jaha ik heb wel wat onthouden. Wij hebben daar ook geslapen. Veel abo's daar he? Nou veel plezier jullie tweeen en ik ga me klaar maken voor new zealand. Doei xx

• 26 April 2010 - 10:08

Kiko:

Hay Lady's geweldig jullie zo te kunnen volgen maar deze dame is even uit de lucht. Even revisie. Als ik weer online ben zal ik me melden dan hopelijk zonder zak, Marij i luf joe!