Zondag: Dag 9 - Uluru-Kata Tjuta National park! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu Zondag: Dag 9 - Uluru-Kata Tjuta National park! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peggy Nap - WaarBenJij.nu

Zondag: Dag 9 - Uluru-Kata Tjuta National park!

Door: Peggy & Marijke

Blijf op de hoogte en volg Peggy

25 April 2010 | Australië, Sydney

Ergens op een parkeerplek naar Ayers Rock 135 km gereden.

Vanmorgen vroeg om 04.30 uur ging ons wekkertje, kut wat was het koud zeg.
Geen tijd om te douchen of tandjes te poetsen, toen snel alles inladen om op tijd te zijn voor de zonsopkomst!

Om 06.45 uur eindelijk een mooie stek gevonden pal voor Ayers Rock.
Ineens was de door ons gereden 2500km, spontaan vergeten en wisten we weer waarvoor we kwamen.
WAUW< WAUW< WAUW!!!!!!!

We hebben Ayers Rock niet beklommen, ten eerste voor de traditie van de Abo's,deze rock is namelijk hun heiligdom,ten tweede was dat ding zo gigantisch steil, dat je al hoogtevrees krijgt als je ernaar kijkt, hi hi hi.
We zijn er wel een stuk om heen gewandeld en gereden.
Nog nooit zon'n mooie zonsopkomst gezien!
Door de weerspiegeling van de zon, creeerde de rots, heel veel verschillende kleuren, dit is onbeschrijfelijk zo MOOI!

Kata Tjuta (de Olga's)

De Olga's zijn welgeteld 12 rotsen, die ze ook wel de 12 gezichten noemen.
De hoogste top is 200m hoger dan Ayers Rock (deze is 348m).
Na al deze prachtige rotsen te hebben bezichtigd kregen we toch wel trek!
Marijke haalde de 1-pitter uit de Chubby, stak deze aan, vervolgens Aboriginal haar, gratis geepileerde wenkbrauwen en wimpers (vlam in de pan).
Was wel even schrikken, maar gelukkig geen brandwonden.
Kunnen er nu weer om lachen en volgens mijn was Marijke gewoon jaloers op de Abo's met hun kroeshaar, hi hi hi.
Ach ja breek de dag en bak vervolgens een eitje (maar dan nu een standje lager op de 1-pitter hihi)

Even wat grappigs:
Marijke en ik zien een chineesje, LET OP: met ribfluwelen broek, lange laarzen met sleehak,een ski-jack, paraplu, en als klap op de vuurpijl een muskieten-net over der hoofd, we lachen echt in een deuk, zag er niet uit.
Later verging ons het lachen, toen wij dekking moesten zoeken voor de duizenden vliegen, in en rondom onze Chubby, hi hi hi, eind goed al goed!

Gelukkig, we hebben vandaag weer een gratis camping gevonden, incl. douche en toilet!

• 28 April 2010 - 06:52

Sjanneke:

heej peg nog bedankt voor je smsje:0.... Wat lijkt me dat een mooie ervaring Ayers Rock. Kan niet wachten op de foto's... XXX

• 28 April 2010 - 08:27

Jes:

Hihihihii... ja die vliegen zijn echt niet normaal. Om gek van te worden. Niet eens zo'n gek idee van dat chineesje hahaha... Peg wat een ervaringen he. Ik vind het zo leuk dat ik dit nu nog met je kan delen. Er is maar 1 luxe camping daar. Dus daar heb ik ook gestaan. Zo leuk om dit allemaal te lezen. Doet die tante van je wel een beetje voorzichtig ;-) Dat is toch ook wel bijzonder dat je gewoon met je tante midden in Australie zit. Knusjes in jullie chubby. Dit vergeet je je leven lang niet meer. Ga snel weer verder naar je volgende verhaal.